Thursday 30 December 2010

မုသားမပါ ခ်စ္ႀကပါ



ဒီေန႔ဟာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးေန႔ၿဖစ္ပါတယ္... က်ေနာ္ဟာဒီအေႀကာင္းေလးကိုေ၇းဖို ၿပင္ေနတာ
ႀကာခဲ႔ပါၿပီ.....သို႔ေသာ္ မေရးၿဖစ္တာတၿခားမဟုတ္ပါ.....က်ေနာ္တို႔တိုင္းၿပည္မွာ အေႀကာင္းေႀကာင္းေတြေႀကာင္႔ စား၀တ္ေနေရးက်ပ္တည္းၿခင္းကို အဆင္ေၿပေစရန္အလို႔ငွာ..တၿခား
ေၿပာရေသာ္ေငြမ်ားမ်ား၇ဖို႔..သူေ႒းၿဖစ္ဖို႔ဆိုၿပီး...ႏိုင္ငံၿခားထြက္အလုပ္ လုပ္ႀကပါတယ္....ကိုယ္တတ္တဲ႔ ပညာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြရွိသလို..ပညာတတ္ေပမယ္႔ အေၿခခံအလုပ္သမားအလုပ္ေတြကိုလုပ္ရတဲ႔ႏိုင္ငံေတြလည္းရွိပါတယ္....အခုေရာက္ေနတဲ႔ႏိုင္ငံေပါ႔ေလ
.....က်ေနာ္ ယခုေနတဲ႔ႏိုင္ငံဟာ အင္တာနက္ကိုၿမန္နႈန္းၿမင္႔ အသံုးၿပဳႏိုင္တဲ႔ ႏိုင္ငံတခုၿဖစ္ပါတယ္....။
ကမာၻနံပါတ္၁ ဆိုတဲ႔ အေမရိကန္ေတာင္..အင္တာနက္ၿမန္ႏႈန္းဟာအဆင့္ ၂သာရွိပါတယ္တဲ႔....ကိုယ္
ပိုင္ကြန္ပ်ဴတာသံုးႏိုင္တဲ႔ သူတိုင္းဟာအလုပ္ၿပီးတာနဲ႔ အင္တာနက္ကေနၿပီးအလြမ္းေၿပၿမန္မာ၇ုပ္ရွင္ေတြႀကည္႔...အခ်ိဳကလည္းဂိမ္းေဆာ႔..ခ်က္တင္၀င္ႀက
ေပါ႔ေလ...ခ်က္တင္က ေနၿပီး သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြၿဖစ္ႀကသလို...ခ်စ္သူရည္းစားေတြလည္း ၿဖစ္ႀကေပါ႔႔....ဘယ္မွာေနမွန္းမသိ...ဘာလုပ္မွန္းမသိ....အလကားေၿပာလို႔ရတဲ႔ ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ႔ စကား တခြန္းနဲ႔ သာယာေနႀကတာ..အမွန္တကယ္ေတ႔ြၿပီး လက္ထပ္ႀကတဲ႔ သူေတြရွိသလို လိမ္ညာ
တာေတြေႀကာင္႔ ဘ၀ပါပ်က္သူေတြ လည္း ရွိပါတယ္.......ကဲက်ေနာ္ေၿပာခ်င္တဲ႔အေႀကာင္းေလး
ဆက္ေၿပာတာေပါ႔ေလ.....
က်ေနာ္ဟာၿမန္မာၿပည္ကို၂၀၁၀ခုႏွစ္မွာ...သႀကန္အေငြ႔အသက္ေတြကို ခံစားခ်င္လို႔ တခါၿပန္ခဲ႔
ပါတယ္...အနည္းငယ္ရတဲ႔ ခြင္႔ရက္ေႀကာင္႔ ခဏတာေနခဲ႔၇ပါတယ္....က်ေနာ္ၿပန္လာတဲ႔ ေန႔ကေလ
ယာဥ္ေပၚကသူမ်ား မိသားစုေတြက ိုႀကည္႔ၿပီး မ်က္ရည္လည္ေနတုန္း..ေဘးမွာထိုင္တဲ႔ ကေလးမေလးရဲ႔ စကားေႀကာင္႔ အရွိန္သတ္လိုက္ရပါတယ္...“.အကိုဘာလို႔ငိုေနတာလဲတဲ႔.”.က်ေနာ္လဲ
“အိမ္ကိုသတိ၇လို႔ပါ ”လို႔ေၿပာလိုက္ပါတယ္.“.အကိုကဘယ္အထိသြားမွာလဲ”လို႔ သူကေမးပါတယ္..
က်ေနာ္က ကိုရီးယားထိသြားမွာလို႔ ေၿပာလိုက္တယ္..သူက အေတာ္ဘဲ က်မတို႔လဲ အဲဒီကိုသြားမွာလို႔
သူကေၿပာတယ္...အကိုကအဲဒီမွာေနတာႀကာၿပီလားလို႔ေမးတယ္က်ေနာ္လဲႀကာၿပီလို႔ေၿပာလိုက္
တယ္..က်ေနာ္ကဆက္ၿပီးညီမက ဘာသြားလုပ္မွာလဲလို႔ ေမးေတာ႔ သြားလည္မွာလို႔ေၿပာတယ္...
ေကာင္းပါတယ္လို႔က်ေနာ္ကေၿပာၿပီး..ခဏတိတ္ဆိတ္ေနလိုက္ပါတယ္.....
ထိုင္းေလဆိပ္ကိုေရာက္လို႔..ေနာက္ေလယာဥ္ ေၿပာင္းမစီးခင္မွာ အဲဒီမိန္းကေလးရဲ႔ အင္တာဗ်ဴးအေတာ္မ်ားမ်ားကိုက်ေနာ္ေၿဖခဲ႔ရၿပီး..သူ႔ကိုေမးေတာ႔မွ သူတို႔လာတဲ႔ ၿဖစ္ေႀကာင္းရယ္
ကုန္စင္ကိုက်ေနာ္ သိခဲၿပီး.....အလြန္တရာမွအံႀသခဲ႔ရပါတယ္....သူကက်ေနာ္႔ကို..ေမးတာေတြက
ကိုရီးယားမွာမိန္းကေလးေတြ အလုပ္လုပ္၇တာ အဆင္ေၿပလား....တလဘယ္ေလာက္ေလာက္ရလဲ။
အလုပ္နဲ႔ပါတ္သက္တာေတြအကုန္ေပါ႔ေလ..အဲဒီမွာက်ေနာ္ကၿပန္ေမးေတာ႔မွ သူတို႔သိတဲ႔ အေႀကာင္းအရာ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ မုသားေတြၿဖစ္ေနတာကို က်ေနာ္သူတို႔ကိုဘယ္လို ေၿပာရက္ေတာ႔မလဲ..သူေၿပာတာက....သူဟာ...သူ႔သူငယ္ခ်င္နဲ႔ ကို၇ီးယားကိုအလည္ဗီဇာ နဲ႔လာတာပါတဲ႔..ကိုရီးယားကိုေရာက္တဲ႔ အခါ သူသ႔ူငယ္ခ်ငး္ရဲ.ခ်စ္သူက ေလဆိပ္မွာလာႀကိဳၿပီး
သူတို႔ေၿပးႀကမွာ ၿဖစ္ေႀကာင္း....အင္ခၽြန္းေလဆိပ္မွာေၿပးလို႔မ၇၇င္..လည္ပါတ္တဲ႔ေန၇ာေတြမွာ
အခြင္႔သာရင္ေၿပးမွာၿဖစ္ေႀကာင္း..သူ႔သူငယ္ခ်င္းေကာင္ေလးဆီမွာခဏ သူတို႔ေနႀကၿပီး အလုပ္ရရင္
အလုပ္လုပ္ၿပီးေနမွာလို႔ေၿပာပါတယ္.....က်ေနာ္ကညီမတိုတရားမ၀င္ ေနရမွာေနာ္လို႔ ေၿပာေတာ႔
သူေ႒းက ေနလို႔၇ေအာင္ကပ္ၿပားေတြ လုပ္ေပး ထားမွာလို႔ ေၿပာပါတယ္....အဲဒီမွာစလြဲေတာ႔ တာပါ။
က်ေနာ္ကအရိပ္အမြက္ေၿပာၿပပါတယ္....ကိုရီးယားမွာဘယ္သူေ႒းကမွတရားမ၀င္ေနတဲ႔သူကို
ေနလို႔၇ေအာင္ကပ္ၿပားလုပ္ေပးလို႔မရပါ...မဟုတ္ေတာ႔ဘူးထင္ၿပိီးက်ေနာ္က က်ေနာ္ထပ္ၿပီးစပ္စု
မိပါတယ္...ညီမသူငယ္ခ်င္းကအဲဒီကေကာင္ေလးနဲ႔ ခ်စ္ေနတာႀကာၿပိီလားေပါ႔သူကမႀကာေသးဘူးတဲ႔..အြန္လိုင္းမွာေတြ႔တာတဲ႔ေလ..ေအာင္မေလးဗ်ာ...
ေကာင္ေလးက ကိုရီးယားမွာဘာလုပ္လဲေမးေတာ႔....ၿမန္မာဆိုင္ပိုင္တယ္လို႔ေၿပာပါတယ္...ဆိုင္နာမည္ေမးေတာ႔
မသိဘူးတဲ႔....ကဲဘာလုပ္မလဲ...သူတို႔ကေတာ႔ ေပ်ာ္ေနႀကတယ္ေလ..ကိုရီးယားကေပ်ာ္စရာႀကီး
မဟုတ္ဘူးလားတဲ႔..က်ေနာ္ရယ္ေနရံုကလြဲ ၿပီးမေၿဖမရွိပါဘူး......က်ေနာ္လဲ သူတို႔ကိုကိုရီးယားမွာ
လိုအပ္ရင္ဆက္သြယ္ဖို႔က်ေနာ္႔ ဖံုးနံပါတ္ ေပးထားၿပီးကိုရီးယားေရာက္ေတာ႔ ေလဆိပ္မွာ လမ္းခြဲခဲ႔ပါ
တယ္.....
က်ေနာ္သူတို႔ေပးထားတဲ႔ေကာင္ေလးဖံုးနံပါတ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ႀကည္ေတာ႔ ေကာင္းေလးက ဆိုင္ပိုင္
တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းဆိုင္ကိုအလုပ္ပိတ္၇က္မွာလာၿပီးကူေရာင္းေပးတာပါတဲ႔ေလ........
သူတို႔ အဆင္ေၿပပါေစလို႔ဘဲ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္....
က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာအခုလက္ရွိမွာကိုရီးယား မွကိုရီးယားၿဖစ္ေနခ်ိန္ပါ...ရုပ္ရွင္ေတြ..သီခ်င္းေတြႀကည္႔
အတုခိုး...ကိုရီးယားစတိုင္ေတြလုပ္....ရုပ္ရွင္ထဲကလိုအၿပင္မွာမဟုတ္တာေတြကို မသိႀကဘူးေလ..
ႏွင္းေတြတဖြဲဖြဲမွာ ဇိမ္နဲ႔ ေနလို႔မ၇ပါဘူး..မနက္ကစလို႔ညထိ အလုပ္လုပ္ေနႀကရတာပါ....ေငြကိုလြယ္
လြယ္နဲ႔ရေနတာလဲမဟုတ္ပါဘူး....ေငြေစ်းေတြက်လို႔ ယေန႔ေပါက္ေစ်းအရ ကိုရီးယားေငြ တစ္သိန္း
ေလးေသာင္းရွိမွၿမန္မာၿပည္ကိုေငြတစ္သိန္း ပို႔လို႔ ၇တဲ႔အခ်ိန္ပါ.....
ကိုရီးယားကိုလာတဲ႔ တၿခားႏိုင္ငံက တရား၀င္အလုပ္လာလုပ္တဲ႔ မိန္းကေလးေတြလဲ ရွိပါတယ္....က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံကမိန္းကေလးအလုပ္နဲ႔မလြတ္တာအေတာ္ေကာင္းပါတယ္...ဒီကိုတရား
မ၀င္လာ တရား၀င္ေန၇ဖို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ၿဖစ္ၿဖစ္ ဆိုတာမ်ိဳးကိုေတာ႔ မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ ေၿပာပါ၇ေစ။
သူတို႔ႏိုင္ငံသားနဲ႔လက္ထပ္ရင္လဲ သူတို႔ႏိုင္ငံက မိန္းမေတြမသံုးတဲ႔ ကိုရီးယားသားေတြကိုသာရမွာပါ
ရိုင္းစိုင္းတဲ႔ သူမ်ိဳးေတြနဲ႔ေတြ႔လို႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးမွ ကြဲႀက ႏွိပ္စက္ခံ၇..ေၿပာေတာ႔သူေ႒းကြန္တိန္
နာနဲ႔ေနၿပီး အေႀကြးေတြ၀ိုင္းလို႔ ထြက္ေၿပးေနတဲ႔ကိုရီးယားသားေတြလည္းရွိပါတယ္...။
ၿမန္မာမိန္းကေလးေတြအေနနဲ႔ ကိုရီးယားကိုစိတ္၀င္စားလို႔ လာခ်င္ရင္ ေငြရွိရင္အလည္လာပါ...
ေက်ာင္းတက္ခ်င္ရင္တက္ပါ....အလုပ္လုပ္ခ်င္လို႔ဆိုၿပိီးမလာေစခ်င္ပါဘူး..ဒီလာလိုကုန္မယ္.ေငြကို
ၿမန္မာၿပည္မွာ...ဒီေလာက္မရေပမယ္႔....ေန႔စဥ္၀င္ေငြရဖို႔ရင္းႏွီးေစခ်င္ပါတယ္.....
ကိုရီးယားကကိုယ္ေတာ္ မ်ားကလည္းခ်က္တင္မွာႀကြား၀ါမေနဘဲ..အရွိကိုအရွိအတိုင္းေၿပာပါ.....
သူတို႔ႏိုင္ငံမွာလြတ္လပ္တာသူတို႔ အတြက္ပါ....က်ေနာ္တို႔ေပ်ာ္ေနရတယ္ဆိုတာေငြသံုးရေနတာေတြ
ဟာခဏတာအေပ်ာ္အတုေတြပါ..ကိုယ္႔ႏိုင္ငံၿပန္ေရာက္လို႔ေငြရွိမွ၇င္းႏွီးစားႏိုင္မွ ေပ်ာ္ရႊင္ၿခင္းအစစ္
အမွန္ေတြကို ရမွာပါ.....က်ေနာ္တို႔ စိတ္အပန္းေၿဖတဲ႔ အင္တာနက္ကေနၿပီးေတာ႔လည္း...လိုအပ္လွ်င္ ..ခ်က္တင္၀င္..မုသားကင္းစင္..ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္ႏိုင္ႀက
ပါေစလို႔ ေၿပာရင္း....၂၀၁၁ခုႏွစ္ကို ႀကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္........
က်ေနာ္႔စာမ်က္ႏွာကိုလာေရာက္ႀကတဲ႔ မိတ္ေဆြအေပါင္း ႏွစ္သစ္မွာစိတ္၏ခ်မ္းသာၿခင္းကိုယ္၏
က်န္းမာၿခင္းတို႔ၿဖင္႔ ၿပည္စံုႀကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သလိုက္ပါတယ္.....

1 comment:

  1. ဒီဇင္ဘာ13 October 2011 at 23:08

    ဗဟုုသုတရသြားပါတယ္။ ဒီပို ့စ္ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...